Positionering en die vertalen naar communicatiestrategie


Groninger Dorpen behartigt de belangen van dorpsorganisaties, dorpshuizen en inwoners op het Groninger platteland. Het jonge en enthousiaste team ondersteunt initiatieven van inwoners en voert ook zelf projecten uit. Alles met 1 doel: het versterken van de leefbaarheid van de dorpen. Als oerGroningse, opgegroeid in Loppersum, vond ik het erg leuk om dit team te helpen met hun communicatie. We startten met een aantal sessies, waarin we de kernwaarden, merkpersoonlijkheid en positionering van Groninger Dorpen hebben bepaald en ook de doelgroepen hebben geïnventariseerd, geprioriteerd en geanalyseerd. Op basis daarvan heb ik per doelgroep een communicatiestrategie opgesteld. Ik heb hiervoor onder meer de FactorC-methodiek gebruikt.

Mijn rol: ontwikkelen en begeleiden positionerings- en communicatiesessies, ontwikkelen communicatiestrategie

Opdrachtgever: Groninger Dorpen

De resultaten waren aanleiding om de website van Groninger Dorpen te vernieuwen. Dat heb ik ook mogen doen. De site gaat in januari 2017 live.

© WIJ ZIJN | WIJS